همه چیز درباره واکس داشبورد

همه چیز درباره واکس داشبورد
تاریخ:
۰۸ تیر ۱۴۰۰
همه چیز درباره واکس داشبورد
کارایی واکس داشبورد ماشین چیست؟
واکس داشبورد، به شما کمک می کند تا سطح داشبورد اتومبیلتان کاملا تمیز نگه داشته شود و اگر لکه ای بر روی آن قرار دارد، در کمترین زمان ممکن بتوانید آن را پاک کنید و جای لکه ها را از بین ببرید.
استفاده از یک واکس داشبورد مناسب، می تواند به شما در کار پاک سازی داشبورد، کمک زیادی کند و از این جهت نیاز است تا همیشه یک واکس داشبورد را با خود حمل کنید تا ماشین شما همیشه تمیز و درخشنده باشد .
زمانی که شما از واکس یا اسپری داشبورد ، ژل های براق کننده داشبورد و مایع داشبورد استفاده می کنید، به این منظور است که می خواهید سطح داشبورد اتومبیلتان را از خاک ها و کثیفی های سطحی که روی داشبورد قرار گرفته است، محافظت کنید .
چرا باید واکس یا اسپری داشبورد تهیه کنیم؟
ممکن است از خود بپرسید که چرا باید از واکس یا اسپری داشبورد و براق کننده و تمیز کننده داشبورد استفاده کرد ؟
اگر بخواهیم به مزایای واکس و اسپری داشبورد اشاره کنیم، متوجه خواهید شد که واقعا تهیه واکس و اسپری داشبورد، یک امری ضروری است که باید پیش تر از این ها، تهیه می کردید. در وهله اول، اگر شما فرد تمیز و مرتبی هستید باید اتومبیلتان هم تمیز و مرتب باشد. اینکه بخواهید لباس شیک بپوشید ولی وسیله نقلیه ای که سوار آن هستید تمیز نباشد، نشان دهنده این است که شما به درستی نظافت را رعایت نمی کنید پس باید مایع داشبورد نیز تهیه کنید.
حال اگر می خواهید، تا ماشین شما نیز، همانند شما بدرخشد نیاز است تا واکس داشبورد را تهیه کنید و به صورت مکرر از آن استفاده کنید.
در واقع کار اصلی واکس و اسپری داشبورد این است که از اتومبیلتان در برابر لکه ها و کثیفی هایی که بر روی سطح داشبورد قرار گرفته اند، محافظت کنید و آن ها را از بین ببرید و درخشش خاصی به داشبورد اتومبیلتان هدیه دهید.
هنگامی که از واکس و یا ژل براق کننده داشبورد استفاده می کنید، به هیچ وجه نگران ماندن لک چربی ها بر روی داشبورد خود نباشید ، خیلی زود این واکس خشک می شود و صرفا درخشندگی را به ماشین شما هدیه می دهد.
البته شما باید به نوع و مدل واکس یا مایع داشبورد توجه داشته باشید، زیرا اگر قرار باشد تا بی کیفیت ترین اجناس را تهیه کنید، مطمئنا آن درخشندگی و زیبایی که باید را ایجاد نمی کند.
با تهیه واکس داشبورد با کیفیت، شما می توانید از ریزش، ترک خوردگی و خشک شدن پلاستیک در فضای داخلی و خارجی اتومبیل، جلوگیری کنید.
شیر واکس های داشبورد
یکی از مهم ترین چیزهایی که می توانید در کنار اسپری داشبورد اتومبیل استفاده کنید، شیر واکس داشبورد است که در تمیز نگه داشتن داشبورد اتومبیل می تواند به شما کمک زیادی کند.
اگر بتوانید به درستی از شیر واکس داشبورد استفاده کنید، می توانید به راحتی از سطوح پلاستیکی داشبورد، به نحوه احسن محافظت کنید و آن ها را براق نگه دارید.
از دیگر ویژگی های شیر واکس های داشبورد این است که از رنگ پریدگی و ترک خوردن داشبورد، جلوگیری می کند و اجازه نمی دهد تا به سادگی، داشبورد اتومبیل آسیب ببیند و به اصطلاح آن را محکم نگه می دارد و در برابر ضربه های مختلف آن را مقاوم می کند.
اشعه مستقیم خورشید برای اتومبیل بسیار مضر است و آسیب های جدی را به قسمت های مختلف آن وارد می کند.
از این جهت شما با وجود شیر واکس های داشبورد، می توانید از داشبورد خود در برابر تابش مستقیم نور خورشید محافظت کنید و از تخریب داشبورد و آسیب دیدن آن جلوگیری کنید.
بعضی اوقات، روی داشبورد ، یک الکتریسیته ساکن ایجاد می شود که حس ناخوشیاندی را به فرد می دهد، شما می توانید با وجود یک شیر واکس داشبورد، از ایجاد شدن الکتریسیته ساکن جلوگیری کنید .
همچنین بهتر است بدانید که شیر واکس داشبورد، باعث می شود تا گرد و غبار بر روی سطح، به شدت کاهش پیدا کند و بسیار کمتر از قبل جذب شوند.
برای استفاده از واکس داشبورد می توانید از یک ابر تمیز استفاده کنید تا بتوانید سطح داشبورد خود را تمیز نگه دارید.
نحوه استفاده از اسپری داشبورد به چه صورت است؟
اگر می خواهید تا به درستی داشبورد خود را تمیز کنید و آن را برق بی اندازید، باید نحوه استفاده از واکس و اسپری داشبورد را به خوبی بلد باشید.
باید قبل از زدن اسپری بر روی داشبورد، در ابتدا آن را خوب تکان دهید تا مواد داخل اسپری، با هم به خوبی ادغام شوند. پس از آن، باید از فاصله 15 الی 25 سانتی، اقدام به فشار دادن اسپری کنید تا سطح داشبورد را به طور کامل، پوشش دهد. به گونه ای از اسپری داشبورد اتومبیل استفاده کنید که کل داشبورد را برق بی اندازد و تمیز شود.در واقع، باید گفت که به هنگام استفاده از اسپری و یا واکس داشبورد ، نباید وسواس زیادی به خرج داد، بلکه به سادگی می توان ان را تمیز کرد .
هنگام اسپری کردن، باید به درصد سیلیکون نیز توجه داشته باشید و علاوه بر آن، ببینید که اسپری و یا واکس داشبورد اتومبیل، تا چند میلی توان استفاده را دارد و پس از آن به اتمام می رسد.
همانطور که پیش تر ذکر شد، واکس داشبورد صرفا از سطح پلاستیکی داشبورد محافظت نمی کند و کارایی بیشتری دارد .می توانید با استفاده از اسپری و واکس داشبورد، سطح داشبورد اتومبیل خود را براق و شفاف کنید.
اسپری داشبورد رایتی
اسپری رایتی به اسپری ای که بدون استفاده از گاز تولید شود گفته می شود . یکی از مزایا این نوع اسپری مقرون به صرفه بودن آن است. اسپری داشبورد رایتی نیز نوع دیگری از اسپری است که مدل ها و برندهای مختلفی از آن تبعیت می کنند. اسپری داشبورد رایتی نیز باعث می شود تا داشبورد اتومبیل تمیز باشد و از ذرات و خاک های موجود در هوا، مسون بماند. البته این ویژگی ها صرفا مختص به اسپری داشبورد رایتی نیست و می توان تقریبا برای هر اسپری خوب و حرفه ای، یکسان دانست. با استفاده از اسپری داشبورد رایتی، می توانید از داشبورد اتومبیلتان محافظت کنید و اجازه ندهید تا ترک و یا لکه ای بر روی آن ایجاد شود. اجازه ورود و ایجاد گرد و غبار بر روی سطح داشبورد اتومبیل را نمی دهد. طول عمر داشبورد افزایش می یابد. میزان شفافیت و براقی سطح داشبورد را افزایش می دهد.  اسپری داشبورد رایتی، دارای ماندگاری بالا می باشد و می توانید از آن برای مدت طولانی از تمیز بودن داشبورد خود اطمینان داشته باشید. در اسپری داشبورد رایتی، هیچگونه مواد نفتی که باعث تخریب داشبورد شود و یا پس از استفاده لکه های خاصی بر روی داشبورد قرار بگیرد، وجود ندارد .
نکاتی برای استفاده از واکس داشبورد و یا اسپری داشبورد
برای گرفتن نتیجه بهتر و براقی بیشتر، پیشنهاد می شود تا از یک ابر تمیز استفاده کنید تا سطح داشبورد تمیز شود و براقی خاصی به خود بگیرد و واکس داشبورد را به درستی مصرف کنید. سعی کنید به هیچ وجه، اسپری را مستقیم بر روی سطح داشبورد نزنید، باید سعی کنید تا از بغل اقدام به فشردن اسپری کنید.
هنگام استفاده از واکس و یا اسپری داشبورد، به این نکته توجه کنید که بر روی صفحه کیلومتر اتومبیل، شیشه و یا آینه، پاشیده نشود و صرفا داشبورد اتومبیل را مورد هدف قرار دهید.
اگر احیانا هنگام کار با واکس داشبورد و یا اسپری داشبورد، اسپری را به اشتباه بر روی چشم خود پاشیدید، نترسید و به سرعت چشم و صورت خود را با آب بشورید و اصلا اجازه ندهید تا زمان بگذرد .
 
دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
               _            
              | |           
 _   _   __ _ | |__   _ __  
| | | | / _` || '_ \ | '_ \ 
| |_| || (_| || |_) || |_) |
 \__,_| \__, ||_.__/ | .__/ 
         __/ |       | |    
        |___/        |_|    
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
 ۰۷ شهریور ۱۴۰۲

مشکلات گیربکس و دیفرانسیل : زوزه و بد جا رفتن دنده های گیربکس و دیفرانسیل

سوالاتی که باید پرسیده شود: 1-مدت زمان خرابی یا زوزه 2-میزان زوزه 3-کارکرد واسکازین 4-بعد از تعویض واسکازین صدا کمتر شده یا تغییری نکرده 5-برند و گرید واسکازین مصرفی  6-ازاول زوزه داشته پیشنهادات: 1-تعویض واسکازین نامناسب ، بی کیفیت و با کارکرد بالای 44 هزار ...  ادامه مطلب 
آیا در اتومبیل ها با گیربکس های دستی, تعویض دنده بدون ترتیب باعث آسیب به خودرو می شود؟
 ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

آیا در اتومبیل ها با گیربکس های دستی, تعویض دنده بدون ترتیب باعث آسیب به خودرو می شود؟

در گیربکس های خودکار تعویض یا انتخاب دنده صحیح در شرایط مختلف برعهده یک نرم افزار گذاشته شده و راننده نقشی در این کار ندارد. در گیربکس های نیمه خودکار تعویض دنده توسط راننده معمولا تحت نظارت بوده و در صورت اشتباه وی، دنده صحیح به صورت خودکار ...  ادامه مطلب 
7 علت استارت نخوردن خودر
 ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

7 علت استارت نخوردن خودر

روشن نشدن خودرو یکی از مشکلات رایجی است که همه رانندگان حتی برای یک بار هم که شده با آن مواجه شده اند.معمولا  اکثر رانندگان بلافاصله پس از برخورد با این مشکل رایج به سراغ باتری خودرو می روند و مشکل را در آن می دانند.اما استارت نخوردن خودرو می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.   1-معیوب بودن ...  ادامه مطلب 
بهترین مایع برای شستن اتومبیل چیست؟
 ۲۲ آبان ۱۴۰۰

بهترین مایع برای شستن اتومبیل چیست؟

تمیزکاری وسیله نقلیه شخصی علاوه‌بر بهبود بصری فضای شهر، نمادی از اهمیت راننده به شخصیت و جایگاه اجتماعی‌اش فارغ از برند و قیمت اتومبیل است. حال سؤال اینجاست که تمیز کردن اصولی اتومبیل چگونه باید باشد؟ یک سطل آب و یک پارچه، اولین ابزار برای شستن اتومبیل است. آن‌ها که قصد دارند این کار را ...  ادامه مطلب 
نکاتی برای تمیز نگه داشتن اتومبیل
 ۱۶ آبان ۱۴۰۰

نکاتی برای تمیز نگه داشتن اتومبیل

تمیز نگه داشتن اتومبیل در نگاه اول میتواند کار سختی باشد و از حوصله خارج باشد. اما فراموش نکنید، یک اتومبیل تمیز هم برای خود شما و هم برای ماشین تان شخصیت می آورد. نگهداری اتومبیل مستلزم رعایت کردن چند نکته است : 1.سطل زباله مخصوص اتومبیل برای تمیز نگه داشتن اتومبیل ،همیشه یک سطل زباله ...  ادامه مطلب