نکاتی برای تمیز نگه داشتن اتومبیل

نکاتی برای تمیز نگه داشتن اتومبیل
نکاتی برای تمیز نگه داشتن اتومبیل
تاریخ:
۱۶ آبان ۱۴۰۰

تمیز نگه داشتن اتومبیل در نگاه اول میتواند کار سختی باشد و از حوصله خارج باشد. اما فراموش نکنید، یک اتومبیل تمیز هم برای خود شما و هم برای ماشین تان شخصیت می آورد.
نگهداری اتومبیل مستلزم رعایت کردن چند نکته است :

1.سطل زباله مخصوص اتومبیل

برای تمیز نگه داشتن اتومبیل ،همیشه یک سطل زباله مخصوص داشته باشید که بعدا نخواهید زباله ها را جمع کنید . اگر شرایط شما به گونه ای است که نمیتوانید سطل زباله را در اتومبیل قرار دهید و یا اینکه توانایی تهیه سطل زباله مخصوص اتومبیل ندارید،میتوانید از پلاستیک استفاده کنید.
فراموش نکنید که به هنگام پر شدن سطل زباله یا کیسه آن را تخلیه کنید!

2.نگه دارنده لیوان

یکی دیگر از نکاتی که برای تمیز نگه داشتن اتومبیل باید به آن دقت کنید، وجود داشتن یک نگه دارنده لیوان است.

3.دستگاه تهویه هوا برای اتومبیل

یکی از بهترین روش ها برای نگهداری اتومبیل و خوشبو نگه داشتن آن،استفاده از تهویه هوا است. ممکن است شما و یا دوستان تان در ماشین مشغول سیگار کشیدن باشید و یا اینکه اتومبیل را برای لحظاتی در یک مکان بد بو پارک کردید و اتومبیل بوی بدی به خودش گرفته است.
این دستگاه ها، میتوانند در آیینه بکار روند و یا اینکه در قسمت کولر جاسازی شوند تا اتومبیلتان هوایی تازه به خودش بگیرد.

4.دستمال مرطوب کننده برای نگهداری اتومبیل

شما زمان کوتاهی دارید، نمیتوانید به رستوران بروید و مجبور هستید که از محصولات فست فودی استفاده کنید،در هنگام خوردن غذا،امکان دارد قسمتی از غذا بر روی صندلی یا کف ماشین و یا حتی لباستان بریزد.
در این صورت برای تمیز نگه داشتن اتومبیل بهتر است یک دستمال مرطوب کننده در اتومبیل شما وجود داشته باشد تا اگر این اتفاقات افتاد بتوانید به راحتی با کشیدن دستمال آن ها را پاک کنید.

5.برای تمیز نگه داشتن اتومبیل، کفش های تمیز بپوشید.

اگر برای نگهداری اتومبیل،وقت بگذارید، دیگر نیازی نیست که بخواهید همیشه در حال تمیز کردن اتومبیل باشید.
سعی کنید قبل از ورود به اتومبیل،کفش هایتان را تمیز کنید و یا همیشه یک دمپایی مخصوص در اتومبیل داشته باشید و به هنگام سوار شدن ،کفش های تان را در بیاورید و در یک پلاستیک بگذارید.

6.بلافاصله پس از ایجاد خرابی یا زباله در اتومبیل آن را پاک کنید.

برای تمیز نگه داشتن اتومبیل، نباید بگذارید که زباله ها جمع شود و کار خودتان را سخت کنید.به محض اینکه دیدید یک زباله ای در اتومبیل است،برای جمع کردن آن اقدام کنید.
جمع آوری آن زباله مطمئنا کمتر از یک دقیقه زمان میبرد،اما پاک سازی کل ماشین ممکن است ساعت ها طول بکشد و نیازمند شستشوی حسابی باشد.
 
 
دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
 ۰۷ شهریور ۱۴۰۲

مشکلات گیربکس و دیفرانسیل : زوزه و بد جا رفتن دنده های گیربکس و دیفرانسیل

سوالاتی که باید پرسیده شود: 1-مدت زمان خرابی یا زوزه 2-میزان زوزه 3-کارکرد واسکازین 4-بعد از تعویض واسکازین صدا کمتر شده یا تغییری نکرده 5-برند و گرید واسکازین مصرفی  6-ازاول زوزه داشته پیشنهادات: 1-تعویض واسکازین نامناسب ، بی کیفیت و با کارکرد بالای 44 هزار ...  ادامه مطلب 
آیا در اتومبیل ها با گیربکس های دستی, تعویض دنده بدون ترتیب باعث آسیب به خودرو می شود؟
 ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

آیا در اتومبیل ها با گیربکس های دستی, تعویض دنده بدون ترتیب باعث آسیب به خودرو می شود؟

در گیربکس های خودکار تعویض یا انتخاب دنده صحیح در شرایط مختلف برعهده یک نرم افزار گذاشته شده و راننده نقشی در این کار ندارد. در گیربکس های نیمه خودکار تعویض دنده توسط راننده معمولا تحت نظارت بوده و در صورت اشتباه وی، دنده صحیح به صورت خودکار ...  ادامه مطلب 
7 علت استارت نخوردن خودر
 ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

7 علت استارت نخوردن خودر

روشن نشدن خودرو یکی از مشکلات رایجی است که همه رانندگان حتی برای یک بار هم که شده با آن مواجه شده اند.معمولا  اکثر رانندگان بلافاصله پس از برخورد با این مشکل رایج به سراغ باتری خودرو می روند و مشکل را در آن می دانند.اما استارت نخوردن خودرو می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.   1-معیوب بودن ...  ادامه مطلب 
بهترین مایع برای شستن اتومبیل چیست؟
 ۲۲ آبان ۱۴۰۰

بهترین مایع برای شستن اتومبیل چیست؟

تمیزکاری وسیله نقلیه شخصی علاوه‌بر بهبود بصری فضای شهر، نمادی از اهمیت راننده به شخصیت و جایگاه اجتماعی‌اش فارغ از برند و قیمت اتومبیل است. حال سؤال اینجاست که تمیز کردن اصولی اتومبیل چگونه باید باشد؟ یک سطل آب و یک پارچه، اولین ابزار برای شستن اتومبیل است. آن‌ها که قصد دارند این کار را ...  ادامه مطلب 
ترفندهای موثر برای تهویه هوای داخل اتومبیل
 ۱۱ آبان ۱۴۰۰

ترفندهای موثر برای تهویه هوای داخل اتومبیل

از آنجایی که بخش مهمی از زندگی انسان ها در سیستم حمل و نقل سپری می شود و به صورت روزانه از آن استفاده می کنند، بنابراین نحوه نگهداری از آن ها نیز مهم است. نه تنها بدنه و سایر ویژگی های ظاهری اتومبیل بلکه فضای داخل و هوای مطبوع آن نیز برایشان از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولاً فضاهای بسته ...  ادامه مطلب