اسپری لاستیک

اسپری لاستیک
تاریخ:
۱۶ تیر ۱۴۰۰
اهمیت اسپری لاستیک 
به صورت کلی استفاده از تمیز کننده ها و اسپری ها برای محافظت از اتومبیل یک امر مهم و حیاتی است. در این زمینه نیاز لاستیک ها نیز نا دیده گرفته نمیشوند و بسیاری از شرکت های سازنده اسپری جات وبرای اتومبیل ها به منظور برق انداختن و یا نرم کردن لاستیک ها، اسپری هایی را طراحی و تولید کرده اند و برای مصرف به بازار ها ارائه کرده اند.
این اسپری ها به صورت کلی چند هدف را دنبال میکنند. در ابتدا و مهم ترین هدف از تولید این اسپری ها ایجاد درخشندگی در لاستیک است.
همچنین هدف مهم دیگری که این اسپری ها دنبال میکنند نرم کردن لاستیک است.شاید بپرسید چرا لاستیک به نرم کردن نیاز دارد ؟  ممکن است در بررسی لاستیک اتومبیلتان خطوط و چین خوردگی های زیادی ببینید. این چین خوردگی ها به خودی خود مشکل ساز نیستند ولی در فصول سرد سال و یخبندان ممکن است خطر های زیادی به بار آورند. همچنین در فصول گرم و داغ در تابستان و در شهر های آفتاب خیز و گرم نیز این امکان وجود دارد. زمانی که شما با سرعت بسیار زیاد در حال رانندگی با وسیله نقلیه خود هستید و هیچ توجهی به میخ های جدا کننده لاین در اتوبان ها و بزرگ راه ها ندارید و یا برامدگی های چاه های فاضلاب در سطح شهر و یا همینطور دست انداز ها با سرعت به آن ها برخورد میکنید و اولین و تنها ناحیه ای که مورد حمله قرار میگیرد لاستیک ها هستند.

وجود اسانس در اسپری لاستیک

اسانس ها با قیمت بالای خود باعث گران تر شدن اسپری ها میشوند. وجود آن ها در اسپری ها لازم نیست ولی بسیاری از افراد نیز دوست دارند این رایحه را حس کنند. بنابراین در بسیاری از اسپری های لاستیک اسانس وجود دارد ولی به صورت کلی اسانس در اسپری های لاستیک یک مورد اضافی است !

تثبیت رنگ مشکی لاستیک  

اسپری لاستیک باعث تثبیت رنگ لاستیک میشود. علاوه بر این موارد شاهد هستیم رنگ لاستیک اتومبیل پس از مدتی دچار تغییر و رنگ پریدگی میشود. اسپری های مخصوص تایر و لاستیک دارای موادی است که باعث براق شدن لاستیک ها و تثبیت رنگ آن ها میشود.
 
طریقه استفاده از اسپری لاستیک و تایر

برای استفاده از اسپری های مخصوص لاستیک باید ابتدا گرد و غبار ایجاد شده بر روی چرخ ها را از بین ببرید و سپس با استفاده از شوینده ها آن را به صورت کامل تمیز کنید و بشویید. سپس رینگ و لاستیک را خشک کنید. حالا میتوانید از اسپری استفاده کنید.
برای این کار اسپری را از فاصله 30 سانتیمتری بر روی لاستیک اسپری کنید و سپس آن را با استفاده از یک پارچه پاک کنید.
لاستیک بسیار نرم و براق میشود و به رنگ اول خود برمیگردد. بهتر است گل های قسمت گل را پیش از استفاده از اسپری تمیز کنید و از بین ببرید. زیرا ممکن است این گل ها باعث شود لاستیک در سرعت بیشتری و در مدت زمان کمتری دوباره به کثیفی و حالت پیشین خود برگردد. استفاده از اسپری های لاستیک بسیار مهم و حیاتی است و میتواند از بروز دادن خطرات شدیدی مانند تصادفات و واژگونی اتومبیل در اثر ترکیدن لاستیک جلوگیری کند.

خارج کردن ریزه سنگ های درون شیار لاستیک را جدی بگیرید 

سنگ ریزه ها را از لاستیک خارج کنید.زمانی که شما با اتومبیل خود درون یک خیابان تازه آسفالت شده وارد میشوید و یا در یک جاده خاکی رانندگی میکنید سنگ ریزه ها به شیار های درون لاستیک نفوذ میکنند و شیار ها پر از این ریزه سنگ ها میشوند. این سنگ ریزه ها باعث میشود سر و صدای داخل کابین خودرو بسیار زیاد و غیر قابل تحمل شود. همچنین این ریزه سنگ ها به مرور باعث خوردگی لاستیک  میشود و با تغییر دمای هوا و انقباض و انبساط لاستیک و سنگ ریزه ها بر روی لاستیک ایجاد ترک و شکاف و چین خوردگی میکنند. بهترین کار این است که پیش از استفاده از اسپری ابتدا با یک وسیله تمامی سنگ ریزه ها را از شیار های لاستیک خارج کنید.
 
 
دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
 ۰۷ شهریور ۱۴۰۲

مشکلات گیربکس و دیفرانسیل : زوزه و بد جا رفتن دنده های گیربکس و دیفرانسیل

سوالاتی که باید پرسیده شود: 1-مدت زمان خرابی یا زوزه 2-میزان زوزه 3-کارکرد واسکازین 4-بعد از تعویض واسکازین صدا کمتر شده یا تغییری نکرده 5-برند و گرید واسکازین مصرفی  6-ازاول زوزه داشته پیشنهادات: 1-تعویض واسکازین نامناسب ، بی کیفیت و با کارکرد بالای 44 هزار ...  ادامه مطلب 
آیا در اتومبیل ها با گیربکس های دستی, تعویض دنده بدون ترتیب باعث آسیب به خودرو می شود؟
 ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

آیا در اتومبیل ها با گیربکس های دستی, تعویض دنده بدون ترتیب باعث آسیب به خودرو می شود؟

در گیربکس های خودکار تعویض یا انتخاب دنده صحیح در شرایط مختلف برعهده یک نرم افزار گذاشته شده و راننده نقشی در این کار ندارد. در گیربکس های نیمه خودکار تعویض دنده توسط راننده معمولا تحت نظارت بوده و در صورت اشتباه وی، دنده صحیح به صورت خودکار ...  ادامه مطلب 
7 علت استارت نخوردن خودر
 ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

7 علت استارت نخوردن خودر

روشن نشدن خودرو یکی از مشکلات رایجی است که همه رانندگان حتی برای یک بار هم که شده با آن مواجه شده اند.معمولا  اکثر رانندگان بلافاصله پس از برخورد با این مشکل رایج به سراغ باتری خودرو می روند و مشکل را در آن می دانند.اما استارت نخوردن خودرو می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.   1-معیوب بودن ...  ادامه مطلب 
بهترین مایع برای شستن اتومبیل چیست؟
 ۲۲ آبان ۱۴۰۰

بهترین مایع برای شستن اتومبیل چیست؟

تمیزکاری وسیله نقلیه شخصی علاوه‌بر بهبود بصری فضای شهر، نمادی از اهمیت راننده به شخصیت و جایگاه اجتماعی‌اش فارغ از برند و قیمت اتومبیل است. حال سؤال اینجاست که تمیز کردن اصولی اتومبیل چگونه باید باشد؟ یک سطل آب و یک پارچه، اولین ابزار برای شستن اتومبیل است. آن‌ها که قصد دارند این کار را ...  ادامه مطلب 
نکاتی برای تمیز نگه داشتن اتومبیل
 ۱۶ آبان ۱۴۰۰

نکاتی برای تمیز نگه داشتن اتومبیل

تمیز نگه داشتن اتومبیل در نگاه اول میتواند کار سختی باشد و از حوصله خارج باشد. اما فراموش نکنید، یک اتومبیل تمیز هم برای خود شما و هم برای ماشین تان شخصیت می آورد. نگهداری اتومبیل مستلزم رعایت کردن چند نکته است : 1.سطل زباله مخصوص اتومبیل برای تمیز نگه داشتن اتومبیل ،همیشه یک سطل زباله ...  ادامه مطلب